Безпека понад усе: дві історії про те, як працює пест контроль в умовах пандемії COVID-19

Профільні новини 06.06.2020

Усі ми опинилися в пастці небезпечної інфекції. Саме завдяки самовідданій праці, професіоналізму, відповідальності перед своїми співгромадянами людей, які так чи інакше причетні до подолання Covid­19, людство може сподіватися на швидке повернення до звичного стилю життя.

Усі ми опинилися в пастці небезпечної інфекції. Саме завдяки самовідданій  праці, професіоналізму, відповідальності перед своїми співгромадянами людей, які так чи інакше причетні до подолання Covid­19, людство може сподіватися на швидке повернення до звичного стилю життя.

Герої нашої статті, директор ГС «Пест контроль України» Світлана Васюхно та директор ТОВ «Вента Груп» Олександр Мичак зробили свій внесок у боротьбу з пандемією, не шкодуючи свого часу та здоров’я, працюючи, здебільшого на благодійних засадах. Таке ставлення до своєї роботи та до співмешканців заслуговує найвищої поваги та визнання.

Світлана Васюхно, директор Громадської спілки «Пест контроль України».

Розкажіть, як змінилась галузь пест контролю і робота Громадської спілки «Пест контроль України» під час пандемії?

– З перших днів після оголошення про пандемію в Україні до Громадської спілки «Пест контроль України» хлинув потік запитань стосовно ситуації з дезінфекцією. Найчастіше нас запитували: «Які застосовувати дезінфектанти?» «Де їх придбати?» «Хто має право працювати в сфері дезінфекції?» «Що робити, якщо закінчився допуск (посвідчення) до робіт з пестицидами?» тощо. Багато запитували й про те, як можна пройти навчання з дезінфекції, а також, де взяти захисні маски та антисептики. З іншого боку, у членів нашої організації теж була проблема з купівлею офіційно дозволених дієвих дезінфекційних засобів для проведення робіт із дезінфекції. Тому я ініціювала, щоб наша ГС не лише здійснювала свою безпосередню діяльність, а й зараз, третій місяць поспіль працюємо як інформаційно-консультаційний центр, така собі «Гаряча лінія» як для фахівців пест контролю, так і населення. Я роблю це повністю на волонтерських засадах –консультую, знаходжу постачальників засобів, обмінюю контактами підприємств, які хочуть замовити дезінфекцію і які надають ці послуги. Була в лікарнях, відвідувала хворих на COVID-19, допомагала оформляти страховки.

Що ще було змінено в роботі?

– Так, трансформуватись нам довелось, і дуже серйозно. Річ у тому, що спільно із ГО «Продовольча безпека України» ми регулярно проводимо навчання за спеціальністю «Спеціаліст з пест контролю» й видачею сертифікатів. Тож перше й найголовніше, нам довелось повністю змінити підхід до навчання – перенести їх із звичного формату дводенних навчальних семінарів в он-лайн формат. Нас багато просили про це й раніше, тож коронавірус просто став драйвером як можна осучаснити підходи до надання знань. Я спочатку сама спробували осягнути ці нові технології, а потім запустила разом із колегами он-лайн курс і спробувала його довести, як то кажуть, до пуття. Була здивована, що навчання в он-лайні дуже сподобалося всім учасникам процесу, хоча налагодити систему, підключити всіх до он-лайн платформи було не так просто – потрібен був час і неабиякі зусилля. Крім того, ми зробили не два, а чотири дні навчання, а охочі могли слухати навіть під час робочого дня, зробивши невелику перерву. Звернула також увагу, що під час он-лайн навчання питань від слухачів було значно більше, вони активно дискутували із лекторами.

А із якими проблемами довелось зіткнутись? Як Ви їх вирішували?

– Найбільша проблема – це те, що в багатьох компаній, що займаються пест контролем, з початку карантину закінчився допуск (посвідчення) до робіт з пестицидами, і тому вони просто не могли офіційно працювати, робота була заблокована. Для того, щоб отримати такий допуск, потрібно пройти медогляд та навчання в фітосанітарній службі. А як виявилось – усі на карантині, ніхто провести навчання не може, а відповідно, й видати допуск. Ми неодноразово звертались до держорганів з приводу цього й були почуті – Фітосанітарна служба запустила процедуру отримання допусків після навчання в он-лайн режимі.

Тобто, фактично карантин став певною мірою поштовхом у роботі?

– До певної міри так. Ті компанії-члени спілки, які раніше займались більше дератизацією,зараз зробили акцент на дезінфекцію й навіть виграють державні тендери. Крім того, зараз багато запитів від людей, які хочуть стати саме фахівцями з дезінфекції, пройти відповідне навчання. І я, та мої колеги уже готуємо новий курс. Тому я переконана, що коронавірус не тільки не вбив нашу галузь, а навпаки – дав їй нове, друге дихання.

Олександр Мичак, директор ТОВ «Вента Груп».

Ваша компанія безпосередньо займається пест контролем. Розкажіть, з початком пандемії коронавірусу роботи стало більше, чи навпаки – поменшало?

– На відміну від багатьох галузей економіки наша – не зупинилась. Хоча частина клієнтів, в основному ресторани та кафе, зачинилися на карантин, у нас замовлень стало більше, тож працювати доводиться набагато активніше, робочий день у нас суттєво довший, ніж раніше. До старих клієнтів додались нові – на великих фабриках та заводах у цехах ми здійснили низку обробок. Чи не кожного дня почали замовляти дезінфекцію будівель, якщо там було виявлено хворих на коронавірус. Звісно, доводилося ризикувати здоров’ям і навіть життям, адже ворог у вигляді COVID-19 незнайомий і підступний. Ми проводимо ці роботи, адже це суспільно важлива справа. З одного боку, попри належний захист, буває страшно, а з іншого – треба допомагати людям, і ми це робимо. Стоїмо на сторожі безпечного життя. Доводилося працювати в лікарнях і дитячих закладах. Клієнти більше почали цікавитись дезінфекцією приміщень, хоча попит на дератизацію приміщень теж ніхто не відміняв. Ми почали більш ретельно готувати фахівців, вони максимально надійно і професійно працюють на об`єктах. Процес запущено – низка державних підприємств у інших регіонах навіть закупили в нас обладнання для дезінфекції, будуть робити це самостійно й на регулярній основі. Цікаво, що спеціальної реклами послуг ми не робили, клієнти знаходили наші контакти у Інтернеті або через знайомих. Взагалі багато роботи проводимо зараз в он-лайні, стало більше зворотного зв`язку, консультування клієнтів, обміну досвідом із колегами. Як на мене, це позитивний момент для роботи.

І Світлана, і Олександр ще не усвідомлюють, що їхня праця має вагу героїчного вчинку. Там, де могла панувати паніка, встановлено нові, логічні для поточного часу правила. Знайдені нові мотиви, прокладені нові стежки, які мають стати широкими шляхами. Життя продовжується!